Wednesday, February 18, 2009

betul @ tak..

kadang 2 aku pikir ..
tindakan aku betul atau tak. .?
kadang 2 kebingungan jap..
termenung dan pikir lagi...
dini hari...
sunyi sepi asrama..
buat aku segan mau keluar p surau sbelah blik ku..
luar tingkap gelap lagi..
embun kesejukan ...
titisan ke longkang..
ku tetapkan pendirian ingin menyembahNya
solat yang wajib..
ku seorangan menerpa kulit kesejukan lantai surau ter alas sejadah masih terasa..
ingn keakraban pada Nya
ingin meluahkan rase hati..doa dipanjatkan pada Nya..
kesayanganku mathurat rase wajib bagiku..hendaknya
pagi 6.30 time aku tengok tv..
sejukan telinga ku dengan bicara mufti tv1..
membicaraan topik mengumpat..
tertarik juga..walaupun mata masih lonlai
disitu aku lebih ketahui bedosa besar mengumpat...
pilu dan takut dri bla terjebak..muhasabah sejenak diri ini
ada yang harus bile patut mengumpat petah mufti selangor itu berkata..
disitu aku berfikir betul atau tak tindakan aku selama ini..
HANYA TUHAN SAJA YANG TAHU...
TP TETAP KNE UBAH DRI PADA YANG BAIK ...

No comments:

Post a Comment