Thursday, July 8, 2010

kurNiaan yang berErti

aku tidak sedari.bilakah waktu tepat masa di pagi hari tadi.dalam keadaan lena ku enak tidur.kepanasan hangat pada awlnya di kamar abang sulong ku.kesejukan terasa dipertengahan sebelum subuh.ku keseorangan.nafas ku tersekat buat ke 3 kalinya.ku terkejut.terbatuk dan terus ku lafazkan "Allahuakbar"kata pendek ku.terfikir dibenak fikiran dah selalu aku berulang kali begini.aku tak tahu apa yang menyebabkan aku sebegini.mungkin wuduk ku terbatal saat tu.ini lah fikir positifku.terfikir juga.adakah saat sakit ditarik oleh sakaratul maut.saat itu pun membuatkan aku berpeluh dahi.fikir adakah
aku bersedia.bisik hati ku.takutnya bawa dosa depan tuhan..emmm...kusedari aku masih diberi peluang untuk bernafas setenangnya dan seeloknya.KurniaanNya sungguh bererti.mata terbuka seperti melihat hantu bila saat itu ku alami pagi tadi.mungkin ini peringatan bagi ku.teringat kembali guru

kesayanganku..mengajaar bahasa melayu dan selalui memberi semangat kepada pelajar kelas sains yang hujung di maahad dulu..guru kusayang meninggalkan dunia pada saat guruku itu tidur rehat di pagi hari..kurniaan yang bererti..nafas yang amat bermakna
..terima kasih Allah bagi peluang untuk ku berada dibumi fana ini dan masa untuk berwaktu serta mengecapi kenikmatan dunia ini...syukur menyembah bumi

ku lapangkan tapak tangan berdoa hamba hina disisinNya..Allah mengerti isi hati dalam gelap diri ini..

No comments:

Post a Comment