Tuesday, April 13, 2010

BiLA BuMI MuLa BeRbiCARa deNgaN KU

Assalamualaimkum

Hi..ingin berbicara denganku..
riang ria bersama sahabat
pelbagai lapisan..
pelbagai latar belakang..
dalam sudut hati kecil ini ..
uniknya manusia ni
Di bumi ini diterokai dan diamati..
diperlihatkan olehNYA...
diperdengarkan oleh NYA
Dirasakan olehNYA
indahnya ciptaan MU ni YA ALLAH
susah nak digambarnya
sangat mengagumkan
kejadian ciptaan manusia yang begitu canggih fungsinya..
diciptakan kita sebaik2 makhluk dimuka bumi ni..


bila bumi mula berbicara...

dengarnya sahabatku..

jangan sekali kali siakan bumi ni..
jika bila anggota kita mula mudah lakukan perkara negatif bumi berdiam diri hanya melihat dan menahan sebak..menunggu arahan DariNYA..untuk digegarkan jika itu petanda2 bagi kita yang aniayai BUMI...
ALLAH MAHA BERKUASA ATAS SESUATU CIPTAANNYA..

bumi...

bumi...

bumi...
terus berbicara...

lihat bumi tersegam indah..
ikut arahan pencipta..
tapi kita tidak kan..

manusia EGO
manusia DEGIL
ermmmmmmmm.....


bumi seakan berbicar sudah padaku..
kaatanya menggambarkan aku
betapa nikmatnya aku hidup diBUMi
makhluk didalamnyamebuatkan aku BERMUHASABAH

bertebaran mahkluk itu didepan ku menCERMIN KAN pada ku
Untuk aku MENILAI DIRI akan Aku dengan PENCIPTAnya..
siapakah yang BErkuasa????


bersyukur kita masih dan kekal dibumi lagi
berdoalah kita
dan sedarlah kita
...
BANYAK KAN MUHASABAH DIRI SAHABATKU>>>


kenapa???
tepuk dada tanya iman
siapa tuhan ku?
ape aku perlu buat di BUmi pin jaman ALLAh ni?
aper erti aku hidup selaku muslim???
hanya sekadar nama atau keturunan?
soal terjawab jika anda tau siapa diri anda!!!
bersama-sama kita harungi hidup dibumi ini degan LAndasan yang iarahkan oleh ALLAH..

salam MUHASABAH DIRI....

salam ANALISA DIRI...

No comments:

Post a Comment