Tuesday, February 9, 2010

diri ku

xdapat ku gambar kan diri ku skrng...xtau nk ckp ape...serba slah...dri pun tiap ari rasa sakit..lemah sangt...
nk wat home work pun mlas nk buka buku
kadang iman ku tergugast lantaran masih dlm pentarbiyyahan dri..
seorang dri ku lihat wajah suram dan lesu ku di tatapan cermin
ingin ku ceritakan pada alam ni
coretan kisah dalam diri
xsmua dapat kesan aku makin lemah
lemah inman
tiada daya tuk hdpi hari mendatang
aku cbe tok berubah dan bina haruman hidup yng bermakna
tapi terpisan maslah dan tggjwgb ku amt besar sem ni
bukan senag nak senag
mungkin jika ku kuarkan titisan air mata kli ni kerang bermakana tanpa ku usaha
ku ingin di tarbiah dan mentadbiah
ku masih mencari cahaya dalam hidup ku
sush nk digambarkan kan prasaan ku pada adik2 syg ku disini
mgkin diorang xpham dan aku xsalahkan diorang untk memahmi..
wahaai sahabt ku berjauhan doakan aku ad kekuatan disini
ada penmbahan ilmu dan idea tok agama disni
makin ku pkirkan ku akn dilapangan kelak
hidup erti bekerja sbgai profesen ku
makin ku naik risau akan adik2 ku
aku syg mereka
aku bukan mudah untuk marah
aku bukan mudah untuk menyurauh mera
akui bukan mudah untuk memaksa mereka
aku bukan mudah untk diorang betul2 paham tentng perjungan dan idup bersyariat ni
aku mtk maaf kat adik2 ku hnye tu je aku mampu smpai sem ni...tahun dah tiada kelibat ku kolej ni
sedihn yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
xtau ape yang dapat ku gmabar kan prassan ku
rindu aku pada shab juang di snaa
tolongggggggg aku,,,,
bukan senang nk senang
masih ku ingt kte2 hikmah dari shbt
jika kmu tlg agama allah dimana skli pun insyaallah allah akan tlg kmu
kesian tgk adik2 ...takaut nk tgglkan diorang dalm keadaan cm ni
ku dgr luahan meraka seakan cermin bagi ku
muhasabah bagi ku
ku memehmi keadaan adik2 aku
kelbat meraka...wajah meraka seakan mahu yang mampu ku xdapat bagi...
maafkan abg ek adik2 syng ku...
abg pun kurang sihbt 2 mggu ni
byk cbaran atok abg n kuarga
hanya dpat ku doa smua slmat dn dlm jaagaan ilahi 24jam moga ku sentiasa kuat dan bg semngt tok agma mu n mncari ilmu di bumi ni...jika ku pergi kelak tu adalh HAK ALLAH...

No comments:

Post a Comment