Saturday, February 13, 2010

bila jiwa "O"



"O" pelik bunyi kan!!
tapi bagi ku xpelik kerna ku rasai sendriri
rasa ku kesorngan..
di lapangn ni

banyak ku fikirkan dan kerahkan tenagaku demi Mu
natijahnya dapat ditatapi ada juga tidak ku capai lagi...
insyaAllah ada ruang dan waktu akan ku usahakan
melangah 1 kaki tanpa pasangannya bukan senang
itulah dapat ku gambarkan

2minggu hati dan jiwa ku rasa "O"
ditambah lagi kurang sihat jasad yang bernafas ini...
tiap sujud ku
ku lemparkan doa mati hak mu..
bagilah kekuatan untuk ku di lapangan agama Mu..
bagi kesihatan tenaga yang berganda pada ku
untuk ku lakarkan islam di lapangan ini dan malah lakaran itu kekal dengan lukisan dan warna nya yang cantik lagi harum

zikir dan selawat ku di surau ar rahaman
membuatkan ku tenang di ulik muhasabah diri
"Ya Yllah..aku bertaubat pada Mu..Ya Allah aku kembali padaMu..Ya Allah aku selalu mendustai Mu... Ya Allah kurniakan selamat sejahter keatas penghulu kamiNabi Muhammad"

zikir yang melembutkan hati ku ...
menitiskanair mata ku...
ku hisab amal yng sedikit ini
ku hisab dosa2 ku yang banyak
ku hisabkan ketidak daya ku dalam mnyebarkan agamaMu
ku merindui ibu ayah dan kuarga
ku terbayangkan wajah yang ku sayangi ...sahabat yang slamt bersamaku dan yang gugur dan mengikut arahan dunia
sedih sangat..bila di ingatkan sahabt yang ikuti arahan air dunia yang akhirnya hanyut begitu je..

tidak ku ingin siapa tahu..
seperti sem lepas ada jugak sahabat ku tibe2 masuk di surau bersama mengaminkn doa sedih ku itu dengan ku
sapa lagi sahabat usrah ku
buatkan ku terkejut dan makin sebak
sebakan ku makin bertambh
bila melihat wajahnya
bila ditanyakan beribu soalan
tak terucap aku untuk jawab...
aku cakap hanya ku muhasbh diri...
thanks sahabatku

pelukan sahabat membuatkan ku perlu berbicara dengn nya menceritakan akn apa dlm minda ku...
ceria seketika bila sahabt menenangkan ku..
kata hikmahnya melunturkan minda berat ku
itu lah sahabt
allah stukan ati2 kita tok agamaNya..
insyaallah
berat lidah ku
berat sbnrnya peranan ku
kadang tutupan mata otak masih berfungsi....

aku sorang yng paham keadaannya
sush nk ku gambarkan
besarrnya peranan ku di sini...

Allah satukan ati ku
pilihan ni padaku
itulah aku..

No comments:

Post a Comment